PR-konsult är ett drömjobb för många och branschen är ständigt växande genom nya företag som specialiserar sig på public relations. Omväxlingen, den flödande kreativiteten och de många eventen lockar tusentals hungriga själar till yrket. Hela atmosfären – från kontor till fest – genomsyras av trender.

En PR-konsults dag är sällan den andra lik och mångfaldens yttringar gör sig ofta även påminda på kontoret. Att öppna en PR-byrå och inreda den med hjälp av http://kontorsshop.se/ gör det möjligt att skapa sin egen drömtillvaro.

Kontoret viktig statusmarkör

Att följa med i tiden och ständigt följa trender är något av det viktigaste en PR-konsult kan göra. Strömningar och tendenser måste ständigt hållas under uppsikt – vilket också bör synas på kontoret. Ett gott intryck av att konsulten kan sitt arbete och själv besitter god smak kan vara rent avgörande i kampen om nya klienter.

Hemligheten sitter vanligtvis i detaljerna som sedan gör ett enhetligt intryck på alla som kommer förbi. En PR-byrå ska direkt kännas välkomnande och i stil med klienternas egna värderingar. Ett kontor som sjuder av kreativitet även om det må vara avskalat, har betydligt större chans till att locka fler kunder samtidigt som konsulten själv får mer motivation över att arbeta. Detta bekräftas faktiskt av senaste forskningen:

 “Med design kan arbetsgivaren skapa arbetsglädje hos sin personal och samtidigt stärka företagets konkurrenskraft på marknaden”, säger Alexandra Moore – designer för arbetsplatser.

Samtidigt ska även arbetsmiljön ha de förutsättningar som krävs, mer om det kan du läsa på Arbetsmiljöverkets hemsida.

De många trendbyråerna i världen sammanställer varje säsong nya uppslag och böcker om trender inom allt från inredning. Du kan själv inspireras i metros inredningsguide! Vilka färgskalor som är viktiga varierar för säsongerna men det finns också de stadiga skalorna som signalerar trendmedvetenhet och kunskap.